אחרית הימים – TAKE 2 -מיכה ה |עפר בורין

מאת: עפר בורין ת.פרסום: 09/01/17
שתפו בפייסבוק שתפו בטויטר שתפו בגוגל פלוס שתפו בגוגל לינקדאין

גם בפרק הזה מתאר מיכה את מצב העולם באחרית הימים.
מעניין להציץ רגע לסוף. 

מה יקרה באחרית הימים:

ט) וְהָיָה בַיּוֹם־הַהוּא נְאֻם־יְהוָה וְהִכְרַתִּי סוּסֶיךָ מִקִּרְבֶּךָ וְהַאֲבַדְתִּי מַרְכְּבֹתֶיךָ׃
אלוהים ישמיד את סוסי ומרכבות המלחמה של עם ישראל

י) וְהִכְרַתִּי עָרֵי אַרְצֶךָ וְהָרַסְתִּי כָּל־מִבְצָרֶיךָ׃
 אלוהים גם יוריד את כל אמצעי ההגנה והביצורים של עם ישראל

יא) וְהִכְרַתִּי כְשָׁפִים מִיָּדֶךָ וּמְעוֹנְנִים לֹא יִהְיוּ־לָךְ
 אלוהים יחסל את כל האסטרטגים וחוזי העתידות שבעם ישראל

יב) וְהִכְרַתִּי פְסִילֶיךָ וּמַצֵּבוֹתֶיךָ מִקִּרְבֶּךָ וְלֹא־תִשְׁתַּחֲוֶה עוֹד לְמַעֲשֵׂה יָדֶיךָ׃
 אלוהים יחסל את כל הפסלים והמצבות שבאותו זמן עם ישראל סוגד להם (נניח כסף, כבוד, מעמד, צוללות, F35, כוח) – לא יהיה בהם צורך והאנשים יפסיקו לסגוד להם

יג) וְנָתַשְׁתִּי אֲשֵׁירֶיךָ מִקִּרְבֶּךָ וְהִשְׁמַדְתִּי עָרֶיךָ׃
יד) וְעָשִׂיתִי בְּאַף וּבְחֵמָה נָקָם אֶת־הַגּוֹיִם אֲשֶׁר לֹא שָׁמֵעוּ׃
 ואם יהיו עוד אוייבים שיבואו על עם ישראל – אלוהים יטפל בהם.
----------
 התמונה היא של עם ישראל, לוחם שבע קרבות, עמוס בכלי מלחמה, חוזר הבייתה ואלוהים מחכה לו ומפשיט ממנו את כלי המלחמה, את השריון, ומבטיח לו שזהו, אין צורך יותר להילחם, מקומך בעולם מובטח. 
מהיום – אני אדאג לך.
----------
איך הגענו ליום הזה? מה היה קודם?
לפי מיכה, עם ישראל, בטרם אחרית הימים, יש לו שני פנים.
נתחיל עם הפן האופטימי:

ו) וְהָיָה שְׁאֵרִית יַעֲקֹב בְּקֶרֶב עַמִּים רַבִּים כְּטַל מֵאֵת יְהוָה כִּרְבִיבִים עֲלֵי־עֵשֶׂב אֲשֶׁר לֹא־יְקַוֶּה לְאִישׁ וְלֹא יְיַחֵל לִבְנֵי אָדָם׃

ומה ערכו? – הוא מתנה מאלוהים לעמים: כמו מתנת הטל והרביבים (גשם) לעשב. 
 כל כך יפה – עם ישראל, כחלק ממשפחת העמים, הוא מתנת אלוהים לעולם. מתנה המביאה חיים. מתנה טובה.

ומה לגבי הפן השני:

ז) וְהָיָה שְׁאֵרִית יַעֲקֹב בַּגּוֹיִם בְּקֶרֶב עַמִּים רַבִּים כְּאַרְיֵה בְּבַהֲמוֹת יַעַר כִּכְפִיר בְּעֶדְרֵי צֹאן אֲשֶׁר אִם עָבַר וְרָמַס וְטָרַף וְאֵין מַצִּיל׃
ח) תָּרֹם יָדְךָ עַל־צָרֶיךָ וְכָל־אֹיְבֶיךָ יִכָּרֵתוּ

ראשית, הבדל קטן בתיאור. שארית יעקב כאן היא אמנם בקרב עמים רבים אבל היא בגויים. כלומר, ייתכן ומדובר בחלק ישראל שנמצא מנותק מארץ ישראל, בגולה.
 והחלק הזה, או הפן השני של עם ישראל, הוא כמו אריה טורף. בדיוק תמונה הפוכה למצבם של היהודים בחלקים גדולים בגולה בה הם נטרפו על–ידי אויביהם.
----------
 ברור שהרצון הוא להגיע למצב של חיים בארץ ישראל, כעם המשפיע טוב על העולם.
 וכדי להגיע לשם, אומר מיכה, צריך לקחת דוגמא מדויד, שהצטיין בעוצמה צבאית. רק באמצעות עוצמה צבאית חזקה אפשר להביא שלום:

א) וְאַתָּה בֵּית־לֶחֶם אֶפְרָתָה צָעִיר לִהְיוֹת בְּאַלְפֵי יְהוּדָה מִמְּךָ לִי יֵצֵא לִהְיוֹת מוֹשֵׁל בְּיִשְׂרָאֵל וּמוֹצָאֹתָיו מִקֶּדֶם מִימֵי עוֹלָם׃
 ד) וְהָיָה זֶה שָׁלוֹם אַשּׁוּר כִּי־יָבוֹא בְאַרְצֵנוּ וְכִי יִדְרֹךְ בְּאַרְמְנֹתֵינוּ וַהֲקֵמֹנוּ עָלָיו שִׁבְעָה רֹעִים וּשְׁמֹנָה נְסִיכֵי אָדָם׃
 ה) וְרָעוּ אֶת־אֶרֶץ אַשּׁוּר בַּחֶרֶב וְאֶת־אֶרֶץ נִמְרֹד בִּפְתָחֶיהָ וְהִצִּיל מֵאַשּׁוּר כִּי־יָבוֹא בְאַרְצֵנוּ וְכִי יִדְרֹךְ בִּגְבוּלֵנוּ׃

אם נהייה חזקים, אומר מיכה, גם כשתבוא אמפריה כמו אשור עלינו, נדע לשמור על השלום, דרך זה שנתקוף את האמפריה האשורית אם רק תעז לתקוף אותנו.
----------
 קודם ביטחון, או קיר ברזל בלשונו של ז`בוטינסקי, ואז אפשר להביא שלום.
 אבל, אומר לנו מיכה, אל תתבלבלו, בסופו של דבר היעד הוא שלום. רק כך אפשר להיות טל ורביבים לעולם.
 ואם לא תדעו לעשות זאת, אבוא אני אלוהים, ואפשוט מכם את מדי הקרב ואקח מכם את כלי המלחמה ואלחם במקומכם.
----------
נדמה לי שהקריאה הזו של מיכה תופסת אותנו, ב 20177, במקום שבו אנחנו מאוד חזקים בביטחון, ורחוקים מאוד מלהיות טל ורביבים לעולם.