בואו נעשה לנו גד פורביד - תיקון שבועות | ארי אלון

מאת: ארי אלון ת.פרסום: 30/05/17
שתפו בפייסבוק שתפו בטויטר שתפו בגוגל פלוס שתפו בגוגל לינקדאין

הזמנה לתיקון שבועות וירטואלי נושא פרסים

 לקראת תיקון ליל שבועות אנו מכריזים על תחרות כתיבת המדרש המוצלח ביותר לפסוק "בואו נעשה לנו גד"
 עשרת המדרשים המוצלחים יזכו בפרסים יקרי ערך תרומת אגודות "דרוש וקבל שכר", עמותות "שלא על מנת לקבל פרס", תאגידי "תורתנו אומנותינו" ומחלבות גד פורביד בע"מ.
 לפניכם ארבעה מדרשי "בואו נעשה לנו גד" שכבר זכו להיכנס לתחרות. אתם מוזמנים ללמוד אותם, לקבל השראה, ולכתוב מדרשים מוצלחים מהם -
 מדרש א - בואי נעשה לנו חג כמו לפני שנה - מה שטוב בשבילנו טוב בשביל המדינה (מלים יענקלה רוטבליט לחן יגאל בשן)
 מדרש ב - וַיַּרְא הָעָם כִּי בֹשֵׁשׁ מֹשֶׁה לָרֶדֶת מִן הָהָר וַיִּקָּהֵל הָעָם עַל אַהֲרֹן וַיֹּאמְרוּ אֵלָיו קוּם עֲשֵׂה לָנוּ אֱלֹהִים (שמות לב א)
 מדרש ג - אדם ריבוני הוא ריבונו של עצמו. אין לו ריבון בעולמו ואין הוא ריבון בעולמם של אחרים. אדם רבני איננו ריבון לעצמו. הוא עושה לו רב. הרב עושה לו אלוהים. (עלמא די כ"ח)
 מדרש ד - האיסור של בשול גדי בחלב אמו - יסוד ושרש לו בסדרי קרבנות עתיקים של חג השבועות בזמן הקדמון, בזמן שלא היה עוד "חג מתן תורתנו", אלא חג הקציר סתם, ואנשי האדמה, השמחים בקצירם, ערכו לגד ולעשתורת – אלהי המזל והשפע – שלחן: זבח גדי – סמל ברכה ופריה ורביה - מבושל בחלב אמו. ומה נפלא הדבר, שעד היום קיים מנהג בישראל – מנהג שנתחבטו בו כל דורשי טעמים – לאכול בשבועות סעודת חלב, סמוכה קצת, שלא כרגיל, לבשר, והמהדרים אוכלים בשר מבושל בחלב שקדים (שלחן ערוך) (חיים נחמן ביאליק, מתוך "הלכה ואגדה")
 עד כאן, אחים ואחיות יקרים, ארבעת המדרשים שכבר זכו להיכנס לתחרות – מכאן והלאה מדרשיכם. אתם/ן מוזמנות/ים להעלות אותם כאן משך כל הלילה הלבן הבא עלינו לטובה
אז בואו נעשה לנו גד קריאייטיב לאללה
ושיהיה לנו גד שמח,
ושלא נדע עוד אל נוקם ונוטר
 ושלא נבשל גדי במחלבות גד פורביד בע"מ