וּבְחֵיקוֹ תִשְׁכָּב וַתְּהִי לוֹ כְּבַת - אסתר ב'| דודו פלמה

מאת: דודו פלמה, עיבוד תמונה : יונה ת.פרסום: 11/02/18
שתפו בפייסבוק שתפו בטויטר שתפו בגוגל פלוס שתפו בגוגל לינקדאין

מי שרוצה להבין עד כמה המגילה הכה אהובה עלינו עוסקת בהענקת הכשר והקשר צוהל ושמח להטרדה מינית, ימיר את המלך אחשוורוש בהארווי וויינסטין, ואת הילדות הבתולות שמובהלות אליו, בנערות המגיעות מהפרובינציה וחפצות בתפקיד ראשי בסרט שיהיה שובר קופות. 
האודישן שנערך לבנות המובלות כצאן לטבח מכל קצוות הממלכה הוא כה בזוי ומשפיל, עד שרק בהקשר הזה מותר להתייחס אליו ככזה. ואנא לא לשכוח שזה כולל כמובן גם אחד שמו מרדכי אשר לא יכרע ולא ישתחווה. וכי מה אכפת לו לא לכרוע כאשר בת חסותו נמצאת בין ירכיו השמנות של אחד הארווי וויינסטין, סליחה אחשוורוש הדוחה והפתטי כל כך. 

גם חז"ל הידועים לשמצה בראשם המכחיל לעת ערב, מדברים על יחסי האישות בין מרדכי לאסתר בהיותה קטינה מאוד. במסכת מגילה דף י`ג הם חוגגים כהוגן על קטינותה של אסתר: 
אמר רב אחא: עיברתה - מת אביה. ילדתה - מתה אמה.
וּבְמוֹת אָבִיהָ וְאִמָּהּ לְקָחָהּ מָרְדֳּכַי לוֹ לְבַת - תנא משום רבי מאיר: `אל תקרי לְבַת אלא `לבית’’, וכן הוא אומר: (שמואל ב יב ג) וְלָרָשׁ אֵין כֹּל כִּי אִם כִּבְשָׂה אַחַת קְטַנָּה אֲשֶׁר קָנָה וַיְחַיֶּהָ וַתִּגְדַּל עִמּוֹ וְעִם בָּנָיו יַחְדָּו מִפִּתּוֹ תֹאכַל וּמִכֹּסוֹ תִשְׁתֶּה וּבְחֵיקוֹ תִשְׁכָּב וַתְּהִי לוֹ כְּבַת; משום דבחיקו תשכב הוות ליה כבת? אלא כבית; הכי נמי לבית. 

לכן בהיכנסי אל המגילה אני מוטרד תמיד ובאופן מיידי מכמה דברים.
בראש וראשונה מהמיזוגניה והלגיטימציה ליחסי אישות עם קטינות. 
ולאחר מכן מהאלימות הרומצת מתחת לפני השטח, שמתפרצת בסופו של דבר באלימות גדולה וצוהלת נגד הגויים יימח שמם. לא בבית ספרי. 
------------------------------------------
בצילום: אחד שעושה אודישנים לבתולות קטינות