שושלת דויד ונספחת אחת - דבה"י א ג' | עופר בורין

מאת: עופר בורין התמונה ויקיפדיה ת.פרסום: 17/04/18
שתפו בפייסבוק שתפו בטויטר שתפו בגוגל פלוס שתפו בגוגל לינקדאין

פרק העוסק כולו בשושלת דויד (תשעה פסוקים), ובהמשכה באמצעות שושלת שלמה (ארבעה עשר פסוקים).
לדויד היו ילדים מנשים רבות.
כך אנו למדים שאמנון היה בן לאחינועם, דניאל היה בן לאביגיל, אבשלום היה בן למעכה, אדוניה היה בן לחגית, שפטיה היה בן לאביטל, יתרעם היה בן לעגלה.
כל אלה נולדו בחברון.

וכעת נוספת רשימה של תשעה ילדים נוספים שנולדו בירושלים, אולם להם לא מוזכר שם אימם.
מעניין שרק אחת מהנשים מקבלת את התואר "אשתו" ושמה דווקא "עגלה".
ג) הַחֲמִישִׁי שְׁפַטְיָה, לַאֲבִיטָל; הַשִּׁשִּׁי יִתְרְעָם, לְעֶגְלָה אִשְׁתּוֹ

ואחרי כל הרשימה הזו נספחת לה אחות. 
ניראה כאילו בחוסר חשק רב מכניס המחבר את שם האחות שהביאה קלון על המשפחה:
ט) כֹּל, בְּנֵי דָוִיד--מִלְּבַד בְּנֵי פִילַגְשִׁים, וְתָמָר אֲחוֹתָם. {פ}

כמו דינה הנספחת כאחות לבני יעקוב המפארים את שמות 12 שבטי ישראל, כך תמר, נספחת לבני דויד.
תמר, שבן דויד הבכור, אמנון, חשק בה, ליבבה לו לביבות כדי להרגיע את היצר שלו אליה (קיראו בספר שמואל ב` פרק יג`).
ומי הביא את תמר למצב של ליבוב לביבות לאמנון אחיה – היה זה יונדב, בנו של שמעא, אחיו של דויד.

משפחה מרתקת הייתה לו לדויד.

לי ניראה שהוספת תמר לרשימת בני דויד, כאיזו נספחת של הרגע האחרון, הוא סוג של ניסיון של כותב ספר דברי הימים להמעיט בסיפור העצוב, סיפור ההטרדה המינית והאונס של אמנון את אחותו תמר.

התקופה אחרת, 
החוקים החברתיים אחרים,
ועדיין – הסיפורים הקשים האלה שוב ושוב חוזרים אלינו ומזהירים אותנו – תהיו בני אדם כי כולנו #MeToo