הֲלֹא עַל הָאֲנָשִׁים הַיֹּשְׁבִים עַל הַחוֹמָה לֶאֱכֹל אֶת חראיהם - ישעיהו ל"ו | עופר בורין

מאת: עופר בורין התמונה פיקסהביי ת.פרסום: 18/12/19
שתפו בפייסבוק שתפו בטויטר שתפו בגוגל פלוס שתפו בגוגל לינקדאין

הפרק ממוקד בנאום נציג `סנחריב` מלך אשור (`רבשקה` שמו) לתושבי ירושלים.
יש כאן חזרה על חלק מפרק המתאר את אותו אירוע בספר מלכים ב` (פרק יח`).
את מה שכתבתי על אותו פרק אין בכוונתי לכתוב שוב.
מי שמעונין יכול לפנות ללינק למטה:
https://929.bina.org.il/imageview.php?id=4324
----------
אני מעונין הפעם להתמקד במשפט קצר מנאומו של `רבשקה` עת הוא פונה לתושבי ירושלים ישירות, שלא דרך המלך חזקיהו או שליחיו, ואומר להם:

יב וַיֹּ֣אמֶר רַב־שָׁקֵ֗ה הַאֶ֨ל אֲדֹנֶ֤יךָ וְאֵלֶ֨יךָ֙ שְׁלָחַ֣נִי אֲדֹנִ֔י לְדַבֵּ֖ר אֶת־הַדְּבָרִ֣ים הָאֵ֑לֶּה הֲלֹ֣א עַל־הָאֲנָשִׁ֗ים הַיֹּֽשְׁבִים֙ עַל־הַ֣חוֹמָ֔ה לֶאֱכֹ֣ל אֶת־֯חֹרָאיהָ֗ם וְלִשְׁתּ֛וֹת אֶת־֯שֵׁיֵ֥נַיְהֶ֖ם עִמָּכֶֽם

`רבשקה` אומר לנציג המלך שדבריו אינם מכוונים למלך אלא לעם. מין שידור טלוויזיה מודרני שכולם יכולים לצפות בו, או `פוסט` בפייסבוק עם מיליוני עוקבים.
יש כאן כמובן מלחמה פסיכולוגית מתוך כוונה למוטט את רוח הלחימה של תושבי ירושלים, הנמצאים במצור.
אבל מה אומר `רבשקה`: אנשים היושבים על החומה (העם) יאכלו צואה וישתו שתן יחד עם המנהיגים.

או בעברית פשוטה – אם תמשיכו לשבת על החומה ולא לעשות מעשה, מבחינת `רבשקה`, להיכנע לסנחריב, אתם תאכלו את התוצאות יחד עם מנהיגיכם.
אז העם שתק. יהוה או משהו אחר גרם למגיפה בצבא אשור והמצור הוסר מירושלים.
האירוע הזה יצר ביטחון שווא בכך שירושלים תמיד תהייה מוגנת בזכות ניסים של יהוה.
התוצאה לא איחרה לבוא, עת הגיעו הבבלים בראשות נבוכדנצאר לירושלים, והביאו לחורבנה.
----------
ומה זה אומר לכל אחד מאתנו על מה שקורה היום, כאשר המנהיגות מאבדת כיוון מוסרי, ערכי, מדיני וכלכלי (לדעתי כמובן) ואנחנו יושבים על הגדר, כמאמר המשורר אריק אינשטיין ז"ל:

"יושב חושב על הגדר
קורא עיתון שומע חדשות בזמן
עוטף את עצמו במסך עשן"

אני חושב שזה אומר שאנחנו צפויים לאכול הרבה חרא.