אין נביא בעירו - יחזקאל י"ב | עופר בורין

מאת: עופר בורין התמונה ויקיפדיה נחלת הכלל ת.פרסום: 23/04/20
שתפו בפייסבוק שתפו בטויטר שתפו בגוגל פלוס שתפו בגוגל לינקדאין

יחזקאל מעלה את אחת הבעיות של העם בבואו להקשיב לדבר הנביאים:

כו וַיְהִ֥י דְבַר־יְהוָ֖ה אֵלַ֥י לֵאמֹֽר ׃ כז בֶּן־אָדָ֗ם הִנֵּ֤ה בֵֽית־יִשְׂרָאֵל֙ אֹֽמְרִ֔ים הֶחָז֛וֹן אֲשֶׁר־ה֥וּא חֹזֶ֖ה לְיָמִ֣ים רַבִּ֑ים וּלְעִתִּ֥ים רְחוֹק֖וֹת ה֥וּא נִבָּֽא ׃

יהוה מחזק את יחזקאל להמשיך בנבואתו למרות שהעם מתייחסים אליו באי-אמון משום שנבואתו נראית להם מנותקת מהמציאות (ירושלים לא תיחרב) ועוסקת בעתיד רחוק ולא בענייני דיומא.

החיזוק של יהוה מחזק את יחזקאל.
----------
כך זה עם נביאים. לא מקשיבים להם.
הקושי העצום להבדיל בין חזון שיש בו אמת לחזון שיש בו שקר, הוא האתגר העומד מול כל דור ומול מנהיגיו.

החזון של יחזקאל חייב חורבן לפני תקומה.
העם ומנהיגיו לא ממש קנו את זה.
והמציאות הוכיחה שזה היה חזון תואם מציאות.

בפני אזרחי ישראל מעמידים היום שני חזונות עתיד:
- ארץ ישראל השלמה וסיפוח בצידה משולב עם/ללא טרנספר (מרצון/לא מרצון)
- הסדר אזורי כולל והקמת 2 מדינות ל 2 עמים (בהסכמה או באופן חד-צדדי).

הראשון ניראה שגובר.
השני הולך ונחלש.

שניהם מבטיחים עתיד טוב למדינה ואסון אם לא נבחר בו.

בעיני, החזון של ההסדר האזורי הכולל גם הקמת 2 מדינות ל 2 עמים הוא הנכון יותר למדינת ישראל והוא שיבטיח את עתיד המדינה והעם לשנים רבות.
ימים יגידו.
----------